Door een VoIP gateway in te zetten kunt u de voordelen van VoIP meenemen terwijl u toch uw huidige centrale blijft gebruiken. U kunt VoIP gateways verkrijgen in elk model wat u maar wilt. Of dit nu klein of groot is.. Een VoIP gateway zet het gesprek om van VoIP naar een traditioneel telefooncommunicatie methode. Doordat men de oude centrale blijft gebruiken is de overgang eenvoudig. De transparante werking zorgt ervoor dat er geen leercurve is. Men blijft de bestaande telefoontoestellen gebruiken die men gewend is.
Je kunt zo kosten besparen om zelf via VoIP te bellen terwijl je toch je huidige centrale kunt aanhouden.
De extra mogelijkheden die een VoIP centrale kan bieden zoals IVR (Interactive Voice Response; je herkent het door als je belt dat een stem zegt : Druk op 1 voor verkoop, 2 voor technische dienst, etc ) kun je zo in je huidige situatie toevoegen zonder dure kaarten te kopen voor je tradionele telefooncentrale.
Je kunt extra kanalen regelen om te bellen of gebeld te worden zonder de nadelen van traditionele lijnen zoals extra kaarten aanschaffen, beperkt tot 1 locatie, merk- en/of modelgebonden zijn.
Je hebt diverse uitvoeringen VoIP gateway, analoge- en digitale type. Het analoog model ondersteund POTS telefoonlijnen. Zo kunt u uw analoge lijn koppelen via SIP met VoIP. Het digitale model is bedoeld om ISDN via SIP te koppelen aan je VoIP toepassing. Vanaf 150 heb je al een analoog model van een VoIP gateway.
Als redundancy het item is waar jij over denkt zit je ook goed bij een VoIP gateway. Een voordeel van het implementeren van een VoIP gateway is dat je de bedrijfszekerheid vergroot door redundancy in te bouwen. Bijvoorbeeld als de stroom uitvalt of je internetverbinding het opeens niet meer doet, kan de VoIP gateway automatisch, mits goed ingesteld, terugvallen op je aanwezige analoge of digitale telefoonlijnen/-kanalen.
VoIP media gateways worden door diverse leverancier op de markt gebracht, hier enkele bekenden : Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. Als je een VoIP gateway kiest die je aan je IP PBX / VoIP telefooncentrale wilt koppelen kijk dan eerst op de lijst van ondersteunde apparaten of je problemen kunt verwachten bij installatie of implementatie.
Stel jezelf de vragen welke lijnen je wilt aansluiten op de VoIP gateway en of er een koppeling moet zijn tussen de oude telefooncentrale en de IP PBX centrale. Spreek ook de voordelen door met de gebruikers.
Een VoIP gateway is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten