Er zijn vele voordelen te halen als je VoIP inzet in of voor het buitenlands telefoonverkeer.
Zo is er de kans om besparingen te realiseren omdat je kosten omlaag kunnen gaan. Je kunt VoIP flexibel inzetten in het buitenland zolang je een internetverbinding hebt. Hierdoor kun je een logistiek en organisatorisch voordeel behalen.
De meesten ITSPs bieden gunstige tarieven voor het bellen met buitenlandse telefoonnummers, vooral mobiele nummers, vaak tot 30% goedkoper dan de traditionele telefoonbedrijven.
Sommige VoIP telefooncentrales hebben een functionaliteit ingebouwd die interessant is, deze noemt men Calling Card. Gebaseerd op de grote telecombedrijven is calling card een toestelnummer waar je naar toe moet bellen en dan voordeel kunt halen. Zo kun je al kosten besparen door de centrale de beller te laten terugbellen. Er zijn scenario\'s dat het goedkoper is om de route omgekeerd te laten verlopen. Als jij met je GSM rechtstreeks naar een buitenlands nummer belt is dan duurder als dat de centrale jouw belt en deze doorschakelt met het door jou gekozen buitenlandse nummer. Vooral de kosten van buitenlandse mobiele nummers kunnen zo vaak voordeliger gebeld worden. De beller heeft dan een kostenbesparend voordeel. De beller kan dan gebruik maken van de tarieven die jij met je centrale verbelt via de VoIP aanbieder die op dat moment de gunstigste tarieven bied. Een voorbeeld om het wat duidelijker te maken. Een buitendienstmedewerker is momenteel bezig in Frankrijk maar moet een support engineer bellen in de VS. Je medewerker belt naar de centrale in NL en laat via de calling card zich doorschakelen met het bedrijf in de USA zonder dat de medewerker de meerkosten heeft. Je medewerker zal altijd minder kosten maken in verhouding als hij direct het nummer in de VS zou kiezen. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij je enorm voordeel kunt behalen.
Als je collega een VoIP telefoon ter beschikking heeft heeft hij nog een extra voordeel. De belangrijkste is volgens mij de vrijheid die hij dan heeft. Hij zou dan kunnen aanmelden op de telefooncentrale via zijn SIP telefoon en is dan zelfs geen gesprekskosten verschuldigd. Natuurlijk is hij of je bedrijf wel de kosten kwijt van de internetverbinding maar deze is een fractie van de telefoonkosten die je normaliter hebt, vaak kun je gereduceerd internet kopen voor 24 uur gebruik onder een tientje. Als je aangemeld bent op de telefooncentrale via je VoIP SIP telefoon kun je er zo mee bellen alsof je fysiek op kantoor aanwezig bent. Als voorbeeld, je bent op een congres in Canada. Login met je VoIP telefoon op de centrale in Nederland (of wat voor land dan ook). Dan kun je bellen met mensen in Nederland voor het gunstige tarief of bellen met buitenlandse klanten via de gunstige tarieven die jouw VoIP aanbieder aanbied.
Wil je meer weten over bellen met VoIP in het buitenland? Kijk dan op de link in dit artikel.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten