De meeste klanten die telefoneren op de oude manier doen zullen bij de overgang naar VoIP beter meteen een goede internetverbinding nemen, als jij dit voor hun regelt kun je KPN resellerschap aanvragen. Er zijn ook andere bedrijven die resellers aannemen, een zakelijk speler in deze markt is BBeyond. Het nieuwe VoIP traject is vaak in combinatie met een nieuwe internetaansluiting. Internet Service Providers willen klanten hebben om hun internetdiensten te slijten maar ook hun VoIP-diensten. ISP's krijgen zo 2 geldstromen van die klant. Het abonnementsgeld is de eerste die maandelijk terugkomt voor een vast bedrag. Als tweede heeft men de gesprekskosten die variabel zijn naar gelang de gebruiker gebeld heeft.
De meeste marge word gedraaid op de gesprekskosten. Vooral de grote bedrijven kopen de belminuten goedkoop in en verkopen deze als het ware aan jou door met hun marge daarboven opgeteld. Je moet niet de fout maken om te denken dat flinke provisiebedragen zullen binnenkomen. Jouw provisie is namelijk een klein gedeelte van de gesprekskosten. Als jouw klant alleen nationaal belt en hier een tarief tegenover staat van 0,01 cent snap je dat het niet snel een hoop geld gaat genereren en dus ook niet veel provisie.
Het word pas interessant als je veel klanten hebt die veel bellen. Vele beetjes zijn bij elkaar toch een hoop. Je moet je misschien afvragen of je je focus wilt verleggen naar provisie krijgen over diensten die je via een extern bedrijf aanwent of gewoon doen waar je goed in bent en hier voldoende mee verdienen. Dit brengt ook weer verplichting richting je klant mee. Indien jij zaken gaat regelen voor je klant en je dus als tussenpersoon opsteld zul je waarschijnlijk ook belast worden met vragen en andere perikelen. Je kunt dus vragen om reseller te worden maar je moet snappen dat dit extra werkzaamheden zal inhouden. Ik zou doen waar je goed inbent en je primaire doelstelling van je bedrijf volgen en je niet laten afleiden.
Het voordeel als je zelf reseller bent is meestal wel dat je ook toegang hebt tot een speciale helpdesk voor resellers die minder bezet is dan de reguliere helpdesk en waar ook iets betere techneuten je te woord staan zodat je de standaard vraag of de kabel erin zit niet krijgt.
Om meer te lezen over VoIP KPN Reseller, kijk op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten